ماچا: تغذیه، فواید سلامتی، عوارض جانبی و موارد دیگر
نوشته شده توسط : بهامیر

ماچا با رنگ زنده و طعم لذیذش، چای سبز معمولی شما نیست.غذای کمکی نوزاد ۵ ماهه

چای سبز به طور گسترده به عنوان یک نوشیدنی سالم برای بدن شناخته شده است. اما اگر بتوانید از هر فنجان یک پانچ غذایی بزرگتر دریافت کنید چه؟

ممکن است تعجب آور باشد، اما چای سبز فقط در یک چای کیسه ای وجود ندارد. همچنین به صورت پودر آسیاب شده به نام ماچا موجود است.

اگر تا به حال نام ماچا نشنیده اید، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این نوع چای سبز بدانید.

ماچا چیست و پودر آن از کجا می آید؟

ماچا و چای سبز از گیاه Camellia sinensis می آیند. اما در حالی که چای سبز به برگ های واقعی اشاره دارد، ماچا پودر آسیاب شده برگ های چای سبز است. شما می توانید ماچا را به همان روشی که می توانید چای سبز معمولی بنوشید بنوشید. تفاوت اصلی این است که کیسه‌های چای سبز ابتدا در آب داغ خیسانده می‌شوند، در حالی که تفاله‌های ماچا به آب اضافه می‌شوند و به طور سنتی با همزن بامبو مخلوط می‌شوند (اگرچه اغلب از دستگاه کف‌ساز شیر استفاده می‌شود).

اگرچه چای سبز در سرتاسر جهان مصرف می شود، اما بیشتر در چین و ژاپن تولید می شود. از سوی دیگر، ماچا بیشترین ارتباط را با ژاپن دارد، جایی که قرن ها به عنوان یک چای تشریفاتی مصرف می شود.

گیاهان چای در زیر برزنت نگهداری می شوند تا میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهند. نور خورشید کمتر و سایه بیشتر باعث افزایش شدت کلروفیل می شود که رنگدانه سبز موجود در گیاهان است. این همان چیزی است که به ماچا رنگ سبز پر جنب و جوش آن را می دهد.

پس از برداشت، برگ ها را بخارپز می کنند، خشک می کنند، دسته بندی می کنند و سپس به صورت پودر ریز آسیاب می شوند.کبد و جای آن در بدن

 





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: